Dina Yoffe i Michael Vaiman | Recital: 14.11.2019, 19.00


Wystąpią artyści:

Michael Vaiman – skrzypce
Dina Yoffe – fortepian


Recital dwojga wybitnych artystów kameralistów to muzyczna uczta dla melomanów. Dina Yoffe i Michael Vaiman są absolwentami moskiewskiego Konserwatorium im. P. Czajkowskiego, a ich artystyczne kreacje to każdorazowo przykład kunsztu, prezentacja niezwykłych talentów i rzadko spotykana okazja obcowania z najpiękniejszymi tradycjami tzw. szkoły rosyjskiej, do której zaliczali się artyści tej klasy, co skrzypek Dawid Ojstrach, czy pianistka Bella Dawidowicz.

Dina Yoffe i Michael Vaiman odnosili sukcesy na międzynarodowych konkursach muzycznych – oboje zostali laureatami drugich nagród na dwóch najstarszych, prestiżowych konkursach: Dina Yoffe zdobyła srebrny medal na IX Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. F. Chopina w Warszawie w 1975 r. (zdystansował ją wówczas tylko Krystian Zimerman), a Michael Vaiman na VII Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. H. Wieniawskiego w Poznaniu w 1977 r. Od lat występują jako soliści i kameraliści, razem i osobno, w salach koncertowych i na festiwalach w Europie, Azji i w Ameryce.

W programie usłyszymy utwory na skrzypce i fortepian: Sonatę f-moll op. 120 nr 1 J. Brahmsa, Sonatę nr 2 M. Ravela, Rondo Brilliant h-moll D.895 F. Schuberta, Legendę op. 17 H. Wieniawskiego oraz Rapsodię na tematy mołdawskie op. 47 nr 3 M. Wajnberga.

Słowne wprowadzenie do koncertu przedstawi Jakub Dera.

Plakat recitalu Michael Vaiman, Dina Yoffe (14.11.2019) fot. Michael Vaiman i Dina Yoffe Michael Vaiman i Dina Yoffe

Miejsce recitalu:

Bazar Poznański, Sala Biała
Al. Marcinkowskiego 10

Bilety: 

50 PLN (bilet normalny) / 30 PLN (bilet ulgowy)

Ceny ulgowe przysługują rencistom, emerytom, uczniom i studentom, a także członkom Towarzystwa Muzycznego im. H. Wieniawskiego. Możliwy zakup biletów grupowych (cena negocjowana indywidualnie). Bilety dostępne są w biurze Organizatora (pon.-p., g. 9-15), Centrum Informacji Kulturalnej w Poznaniu oraz na portalu Bilety24; rezerwacje: biuro@wieniawski.pl, tel. 61 852 26 42.

Kontakt z naszym biurem:

Towarzystwo Muzyczne im. Henryka Wieniawskiego
ul. Świętosławska 7, 61-840 Poznań
tel: +48 61 852 26 42, wew. 14
biuro@wieniawski.pl

__________________________________________________


Organizator:

                                


Sponsor strategiczny przygotowań konkursowych 2021:




Współfinansowanie:

Sponsorzy:

Partnerzy:


_________________________________________________________________________________________________

Sonaty polskie. Ignacy Jan Paderewski in memoriam


Bartłomiej Nizioł – skrzypce 
Michał Francuz – fortepian


Bartłomiej Nizioł 
ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Poznaniu pod kierunkiem prof. Jadwigi Kaliszewskiej. W 1991 roku zdobył pierwszą nagrodę na 10. Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. H. Wieniawskiego. Od 1995 roku mieszka w Szwajcarii, gdzie w latach 1997-2003 był koncertmistrzem Orkiestry Tonhalle, a od roku 2003 jest koncertmistrzem orkiestry operowej Zürich Philharmonia. Nizioł był dwukrotnie jurorem Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im H. Wieniawskiego w Poznaniu (2006, 2011), a także w 2011 roku konkursu Instrumentalmusik Wettbewerb des Migros-Kulturprozent w Zurychu. W 2018 roku przewodniczył jury sekcji skrzypiec na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. K. Szymanowskiego w Katowicach. Jest profesorem Hochschule der Künste Bern. Czterokrotnie został nagrodzony Fryderykiem za nagranie utworów Henryka Wieniawskiego, Grażyny Bacewicz, Eugène Ysaÿe'a i Karola Lipińskiego. W 2014, wraz z Denisem Severinem i Tatianą Korsunskayą tworzącymi Spyros Piano Trio, nagrał płytę „Luise Adolpha Le Beau”, za którą rok później muzycy otrzymali prestiżową nagrodę Echo Klassik.

Michał Francuz na co dzień pracuje jako pianista-kameralista w Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu. W październiku 2016 r. był oficjalnym pianistą 15. Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu. Jego grę wyróżnia nienaganny warsztat, a interpretacje wykonywanych utworów cechuje duża wyobraźnia dźwiękowa, pełnia wyrazu oraz siła ekspresji.  Ma opinię jednego z najciekawszych polskich pianistów. 

Składamy piękne podziękowania firmie Yamaha Music Europe za wypożyczenie fortepianu marki Bösendorfer na recitale Bartłomieja Nizioła i Michała Francuza w Poznaniu.

_____________________________

Recenzja z koncertu: "Przewodnicy po nieznanym" autorstwa Aleksandry Kujawiak (kultura.poznan.pl)

Fotografie autorstwa Jadwigi Subczyńskiej

Recital Bartłomieja Nizioła i Michała Francuza. 1.10.2019 r. godz. 17.00 Bazar Poznański (1) / Fot. Jadwiga Subczyńska Recital Bartłomieja Nizioła i Michała Francuza. 1.10.2019 r. godz. 17.00 Bazar Poznański (2) / Fot. Jadwiga Subczyńska Recital Bartłomieja Nizioła i Michała Francuza. 1.10.2019 r. godz. 17.00 Bazar Poznański (3) / Fot. Jadwiga Subczyńska Recital Bartłomieja Nizioła i Michała Francuza. 1.10.2019 r. godz. 17.00 Bazar Poznański (4) / Fot. Jadwiga Subczyńska Recital Bartłomieja Nizioła i Michała Francuza. 1.10.2019 r. godz. 17.00 Bazar Poznański (5) Recital Bartłomieja Nizioła i Michała Francuza. 1.10.2019 r. godz. 17.00 Bazar Poznański (6) / Fot. Jadwiga Subczyńska Recital Bartłomieja Nizioła i Michała Francuza. 1.10.2019 r. godz. 17.00 Bazar Poznański (7) / Fot. Jadwiga Subczyńska Recital Bartłomieja Nizioła i Michała Francuza. 1.10.2019 r. godz. 17.00 Bazar Poznański (8) / Fot. Jadwiga Subczyńska Recital Bartłomieja Nizioła i Michała Francuza. 1.10.2019 r. godz. 17.00 Bazar Poznański (9) / Fot. Jadwiga Subczyńska Recital Bartłomieja Nizioła i Michała Francuza. 1.10.2019 r. godz. 17.00 Bazar Poznański (10) / Fot. Jadwiga Subczyńska Recital Bartłomieja Nizioła i Michała Francuza. 1.10.2019 r. godz. 20.00 Bazar Poznański (11) / Fot. Jadwiga Subczyńska Recital Bartłomieja Nizioła i Michała Francuza. 1.10.2019 r. godz. 20.00 Bazar Poznański (12) / Fot. Jadwiga Subczyńska Recital Bartłomieja Nizioła i Michała Francuza. 1.10.2019 r. godz. 20.00 Bazar Poznański (13) / Fot. Jadwiga Subczyńska Recital Bartłomieja Nizioła i Michała Francuza. 1.10.2019 r. godz. 20.00 Bazar Poznański (14) / Fot. Jadwiga Subczyńska Recital Bartłomieja Nizioła i Michała Francuza. 1.10.2019 r. godz. 20.00 Bazar Poznański (15) / Fot. Jadwiga Subczyńska Recital Bartłomieja Nizioła i Michała Francuza. 1.10.2019 r. godz. 20.00 Bazar Poznański (16) / Fot. Jadwiga Subczyńska Recital Bartłomieja Nizioła i Michała Francuza. 1.10.2019 r. godz. 20.00 Bazar Poznański (17) / Fot. Jadwiga Subczyńska Recital Bartłomieja Nizioła i Michała Francuza. 1.10.2019 r. godz. 20.00 Bazar Poznański (18) / Fot. Jadwiga Subczyńska Recital Bartłomieja Nizioła i Michała Francuza. 1.10.2019 r. godz. 20.00 Bazar Poznański (19) / Fot. Jadwiga Subczyńska Recital Bartłomieja Nizioła i Michała Francuza. 1.10.2019 r. godz. 20.00 Bazar Poznański (20) / Fot. Jadwiga Subczyńska

Organizator:

                                


Sponsor strategiczny przygotowań konkursowych 2021:




Współfinansowanie:

Sponsorzy:

    

Partner:


      

_________________________________________________________________________________________________

Grażyna Bacewicz w "Sidłach" kryminału
Poznański Festiwal Kryminału Granda
22.09.2019, godz. 16:30


Samobójstwo? Morderstwo? Przypadek?

Ciało młodej kobiety zostaje znalezione na skwerze amerykańskiego miasta. Brak jakichkolwiek śladów popełnienia zbrodni zbija z tropu lokalną policję. Jeden mały element obala kolejne hipotezy stawiane przez śledczych... Detektyw Decise, francuski imigrant, rozpoczyna śledztwo. Tropy, za którymi podąży, doprowadzą go do dawno zapomnianych tajemnic rodziny Hardów.

Kto wpadnie w sidła? Następna ofiara, morderca czy detektyw?
 [źródło: PWM]

We wrześniu 2019 roku odbyła się piąta edycja Poznańskiego Festiwalu Kryminału GRANDA. To, że muzyka klasyczna nie była tam dotąd zbyt często grana – to kryminał! To, że niektórzy kompozytorzy klasyczni "grandzili" – to fakt. Na przykład Grażyna Bacewicz (1909 – 1969): wielokrotnie, jako twórca, przekraczała granice, nie komponowała jedynie muzyki klasycznej. Bacewicz pisała także utwory literackie. Jest autorką kilkunastu opowiadań (nieopublikowanych), powieści „Dwie drogi” (chwalonej przez Stefana Kisielewskiego – niestety, również nie doszło do druku), wystawionej w Teatrze TVP w reż. E. Dziewońskiego sztuki „Jerzyki, albo nie jestem ptakiem” oraz powieści kryminalnej „Sidła”, której fragmentów można było posłuchać na zakończenie Grandy. W lutym 2019 r. nakładem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego ukazała się reedycja powieści kryminalnej Grażyny Bacewicz pt. „Sidła”, której akcja dzieje się w Stanach Zjednoczonych.

Książka jest dostępna także w postaci e-booka oraz audiobooka, które można było nabyć podczas koncertu.

Młodzi artyści związani z poznańską Akademią Muzyczną im. I.J. Paderewskiego zaprezentowali wybrane utwory autorstwa Bacewiczówny, m.in. Kwartet na czworo skrzypiec i Kaprys polski.

Ponadto w „Sidła” wpadli:

Michał Grudziński – aktor
Waldemar Łyś – narrator
Marta Grygier – skrzypce
Mateusz Makuch – skrzypce
Magdalena Turek – skrzypce
Barbara Żołnierczyk – skrzypce

Na spotkanie z twórczością Grażyny Bacewicz zaprosiło Towarzystwo Muzyczne im. Henryka Wieniawskiego.

Miejsce:

Poznań, DS. Hanka, al. Niepodległości 26, Sala główna

Wstęp wolny za zaproszeniami.

Fot. Jadwiga Subczyńska

Grażyna Bacewicz w Sidłach kryminału. Projekt wejściówki. 22.09.2019 Grażyna Bacewicz w Sidłach kryminału, 22.09.2019 r., fot. J. Subczyńska (1) Grażyna Bacewicz w Sidłach kryminału, 22.09.2019 r., fot. J. Subczyńska (2) Grażyna Bacewicz w Sidłach kryminału, 22.09.2019 r., fot. J. Subczyńska (3) Grażyna Bacewicz w Sidłach kryminału, 22.09.2019 r., fot. J. Subczyńska (4) Grażyna Bacewicz w Sidłach kryminału, 22.09.2019 r., fot. J. Subczyńska (5) Grażyna Bacewicz w Sidłach kryminału, 22.09.2019 r., fot. J. Subczyńska (6) Grażyna Bacewicz w Sidłach kryminału, 22.09.2019 r., fot. J. Subczyńska (7) Grażyna Bacewicz w Sidłach kryminału, 22.09.2019 r., fot. J. Subczyńska (8) Grażyna Bacewicz w Sidłach kryminału, 22.09.2019 r., fot. J. Subczyńska (9) Grażyna Bacewicz w Sidłach kryminału, 22.09.2019 r., fot. J. Subczyńska (10) Grażyna Bacewicz w Sidłach kryminału, 22.09.2019 r., fot. J. Subczyńska (11) Grażyna Bacewicz w Sidłach kryminału, 22.09.2019 r., fot. J. Subczyńska (12) Grażyna Bacewicz w Sidłach kryminału, 22.09.2019 r., fot. J. Subczyńska (13) Grażyna Bacewicz w Sidłach kryminału, 22.09.2019 r., fot. J. Subczyńska (14) Grażyna Bacewicz w Sidłach kryminału, 22.09.2019 r., fot. J. Subczyńska (15) Grażyna Bacewicz w Sidłach kryminału, 22.09.2019 r., fot. J. Subczyńska (16) Grażyna Bacewicz w Sidłach kryminału, 22.09.2019 r., fot. J. Subczyńska (17) Grażyna Bacewicz w Sidłach kryminału, 22.09.2019 r., fot. J. Subczyńska (18) Grażyna Bacewicz w Sidłach kryminału, 22.09.2019 r., fot. J. Subczyńska (19) Grażyna Bacewicz w Sidłach kryminału, 22.09.2019 r., fot. J. Subczyńska (20) Grażyna Bacewicz w Sidłach kryminału, 22.09.2019 r., fot. J. Subczyńska (22) Grażyna Bacewicz w Sidłach kryminału, 22.09.2019 r., fot. J. Subczyńska (21) Grażyna Bacewicz w Sidłach kryminału, 22.09.2019 r., fot. J. Subczyńska (23) Grażyna Bacewicz w Sidłach kryminału. Projekt wejściówki (2), 22.09.2019

_________________________________________________________________________________________________

Festiwal BEZSENNOŚĆ 2019 | 5.06. - 10.06. - 18.06.


Bezsenność – cykl koncertów kameralnych realizowanych w nietypowych lokalizacjach miejskich, poza salami koncertowymi. Nieoczywista klasyka w mistrzowskich wykonaniach. Artystyczna kooperatywa solistów i zespołów, niejednokrotnie odbywająca się na pograniczu sztuk.  

Zapoczątkowany w 2017 roku cykl okazał się sukcesem i zyskał przychylność publiczności, dlatego co roku wracamy z nowymi koncertami. W czerwcu 2019 roku zapraszamy na trzecią odsłonę festiwalu pt. "Bezsenność", którą wypełnią koncerty BartolomeyBittmannLutosławski Quartet i Bastarda.


Karnet na cały festiwal Bezsenność kosztuje 50 zł. Bilety na poszczególne koncerty kosztują 30 zł. Wstęp na pierwszy z koncertów za bezpłatnymi zaproszeniami.

_________________________________________________

5 czerwca 2019, godz. 20.00 | BartolomeyBittmann – „Dynamo”

Matthias Bartolomey – wiolonczela
Klemens Bittmann – skrzypce, mandolina

Wirtuozowskie i szalone improwizacje na nagłośnionych instrumentach akustycznych: wiolonczeli, skrzypcach i mandolinie. Zakotwiczeni mocno w muzyce klasycznej Matthias Bartolomey oraz Klemens Bittmann (skrzypce, mandolina), stwarzyli w duecie swój własny muzyczny kosmos: alternatywną klasykę, klasyczny hardcore na (łącznie) 16 strunach! 

Recenzja koncertu: Zaklinacze bezsenności (Aleksandra Kujawiak, kultura.poznan.pl

Strona internetowa BartolomeyBittmann >

Bilety:

Wstęp za bezpłatnymi zaproszeniami.

Miejsce koncertu:

Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu, Atrium / Al. Marcinkowskiego 29, 60-967 Poznań

Bezsenność 2019 - plakat festiwalu BartolomeyBittmann, festiwal Bezsenność, 05.06 (1) / fot. Jadwiga Subczyńska BartolomeyBittmann, festiwal Bezsenność, 05.06 (2) / fot. Jadwiga Subczyńska BartolomeyBittmann, festiwal Bezsenność, 05.06 (3) / fot. Jadwiga Subczyńska BartolomeyBittmann, festiwal Bezsenność, 05.06 (4) / fot. Jadwiga Subczyńska BartolomeyBittmann, festiwal Bezsenność, 05.06 (5) / fot. Jadwiga Subczyńska BartolomeyBittmann, festiwal Bezsenność, 05.06 (6) / fot. Jadwiga Subczyńska BartolomeyBittmann, festiwal Bezsenność, 05.06 (7) / fot. Jadwiga Subczyńska BartolomeyBittmann, festiwal Bezsenność, 05.06 (8) / fot. Jadwiga Subczyńska BartolomeyBittmann, festiwal Bezsenność, 05.06 (9) / fot. Jadwiga Subczyńska BartolomeyBittmann, festiwal Bezsenność, 05.06 (10) / fot. Jadwiga Subczyńska BartolomeyBittmann, festiwal Bezsenność, 05.06 (11) / fot. Jadwiga Subczyńska BartolomeyBittmann, festiwal Bezsenność, 05.06 (12) / fot. Jadwiga Subczyńska BartolomeyBittmann, festiwal Bezsenność, 05.06 (13) / fot. Jadwiga Subczyńska BartolomeyBittmann, festiwal Bezsenność, 05.06 (14) / fot. Jadwiga Subczyńska BartolomeyBittmann, festiwal Bezsenność, 05.06 (15) / fot. Jadwiga Subczyńska BartolomeyBittmann, festiwal Bezsenność, 05.06 (16) / fot. Jadwiga Subczyńska BartolomeyBittmann, festiwal Bezsenność, 05.06 (17) / fot. Jadwiga Subczyńska BartolomeyBittmann, festiwal Bezsenność, 05.06 (18) / fot. Jadwiga Subczyńska BartolomeyBittmann, festiwal Bezsenność, 05.06 (19) / fot. Jadwiga Subczyńska BartolomeyBittmann, festiwal Bezsenność, 05.06 (20) / fot. Jadwiga Subczyńska BartolomeyBittmann, festiwal Bezsenność, 05.06 (21) / fot. Jadwiga Subczyńska BartolomeyBittmann, festiwal Bezsenność, 05.06 (22) / fot. Jadwiga Subczyńska BartolomeyBittmann, festiwal Bezsenność, 05.06 (23) / fot. Jadwiga Subczyńska BartolomeyBittmann, festiwal Bezsenność, 05.06 (24) / fot. Jadwiga Subczyńska BartolomeyBittmann, festiwal Bezsenność, 05.06 (25) / fot. Jadwiga Subczyńska BartolomeyBittmann, festiwal Bezsenność, 05.06 (26) / fot. Jadwiga Subczyńska BartolomeyBittmann, festiwal Bezsenność, 05.06 (27) / fot. Jadwiga Subczyńska BartolomeyBittmann, festiwal Bezsenność, 05.06 (28) / fot. Jadwiga Subczyńska BartolomeyBittmann, festiwal Bezsenność, 05.06 (29) / fot. Jadwiga Subczyńska BartolomeyBittmann, festiwal Bezsenność, 05.06 (30) / fot. Jadwiga Subczyńska BartolomeyBittmann, festiwal Bezsenność, 05.06 (31) / fot. Jadwiga Subczyńska BartolomeyBittmann, festiwal Bezsenność, 05.06 (32) / fot. Jadwiga Subczyńska BartolomeyBittmann, festiwal Bezsenność, 05.06 (33) / fot. Jadwiga Subczyńska BartolomeyBittmann, festiwal Bezsenność, 05.06 (34) / fot. Jadwiga Subczyńska

_________________________________________________

10 czerwca 2019, godz. 20.00 | Lutosławski Quartet – „Sonaty Kreutzerowskie”

Lutosławski Quartet:
Bartosz Woroch – I skrzypce
Marcin Markowicz – II skrzypce
Artur Rozmysłowicz – altówka
Maciej Młodawski – wiolonczela

Jan Skopowski – wiolonczela
Robert Jarociński – słowo

Lutosławski Quartet, jeden z topowych polskich kwartetów, związany na co dzień z wrocławskim Narodowym Forum Muzyki, zaprezentował projekt własnego pomysłu, w którym wzięli także udział aktor Robert Jarociński oraz wiolonczelista Jan Skopowski. W programie koncertu usłyszeliśmy fragmenty arcydzieła literackiego Lwa Tołstoja pt. „Sonata Kreutzerowska” oraz inspirowane tą nowelą kompozycje: IX Sonata na skrzypce i fortepian A-dur op. 47 „Kreutzerowska” Ludwiga van Beethovena w transkrypcji na kwartet smyczkowy i fragmenty I Kwartetu smyczkowego Leoša Janáčka. 

Strona internetowa Lutosławski Quartet (NFM) >

Miejsce koncertu:

Dziedziniec Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Olgi Sławskiej-Lipczyńskiej, ul. Gołębia 8, Poznań

Bezsenność 2019 - plakat festiwalu Lutosławski Quartet, Jan Skopowski, Robert Jarociński - Festiwal Bezsenność 10.06  (1) / Fot. Jadwiga Subczyńska Lutosławski Quartet, Jan Skopowski, Robert Jarociński - Festiwal Bezsenność 10.06  (2) / Fot. Jadwiga Subczyńska Lutosławski Quartet, Jan Skopowski, Robert Jarociński - Festiwal Bezsenność 10.06  (3) / Fot. Jadwiga Subczyńska Lutosławski Quartet, Jan Skopowski, Robert Jarociński - Festiwal Bezsenność 10.06  (4) / Fot. Jadwiga Subczyńska Lutosławski Quartet, Jan Skopowski, Robert Jarociński - Festiwal Bezsenność 10.06  (5) / Fot. Jadwiga Subczyńska Lutosławski Quartet, Jan Skopowski, Robert Jarociński - Festiwal Bezsenność 10.06  (6) / Fot. Jadwiga Subczyńska Lutosławski Quartet, Jan Skopowski, Robert Jarociński - Festiwal Bezsenność 10.06  (7) / Fot. Jadwiga Subczyńska Lutosławski Quartet, Jan Skopowski, Robert Jarociński - Festiwal Bezsenność 10.06  (8) / Fot. Jadwiga Subczyńska Lutosławski Quartet, Jan Skopowski, Robert Jarociński - Festiwal Bezsenność 10.06  (9) / Fot. Jadwiga Subczyńska Lutosławski Quartet, Jan Skopowski, Robert Jarociński - Festiwal Bezsenność 10.06  (10) / Fot. Jadwiga Subczyńska Lutosławski Quartet, Jan Skopowski, Robert Jarociński - Festiwal Bezsenność 10.06  (11) / Fot. Jadwiga Subczyńska Lutosławski Quartet, Jan Skopowski, Robert Jarociński - Festiwal Bezsenność 10.06  (12) / Fot. Jadwiga Subczyńska Lutosławski Quartet, Jan Skopowski, Robert Jarociński - Festiwal Bezsenność 10.06  (13) / Fot. Jadwiga Subczyńska Lutosławski Quartet, Jan Skopowski, Robert Jarociński - Festiwal Bezsenność 10.06  (14) / Fot. Jadwiga Subczyńska Lutosławski Quartet, Jan Skopowski, Robert Jarociński - Festiwal Bezsenność 10.06  (15) / Fot. Jadwiga Subczyńska Lutosławski Quartet, Jan Skopowski, Robert Jarociński - Festiwal Bezsenność 10.06  (16) / Fot. Jadwiga Subczyńska Lutosławski Quartet, Jan Skopowski, Robert Jarociński - Festiwal Bezsenność 10.06  (17) / Fot. Jadwiga Subczyńska Lutosławski Quartet, Jan Skopowski, Robert Jarociński - Festiwal Bezsenność 10.06  (18) / Fot. Jadwiga Subczyńska Lutosławski Quartet, Jan Skopowski, Robert Jarociński - Festiwal Bezsenność 10.06  (19) / Fot. Jadwiga Subczyńska Lutosławski Quartet, Jan Skopowski, Robert Jarociński - Festiwal Bezsenność 10.06  (20) / Fot. Jadwiga Subczyńska Lutosławski Quartet, Jan Skopowski, Robert Jarociński - Festiwal Bezsenność 10.06  (21) / Fot. Jadwiga Subczyńska Lutosławski Quartet, Jan Skopowski, Robert Jarociński - Festiwal Bezsenność 10.06  (22) / Fot. Jadwiga Subczyńska Lutosławski Quartet, Jan Skopowski, Robert Jarociński - Festiwal Bezsenność 10.06  (23) / Fot. Jadwiga Subczyńska Lutosławski Quartet, Jan Skopowski, Robert Jarociński - Festiwal Bezsenność 10.06  (24) / Fot. Jadwiga Subczyńska

_________________________________________________

18 czerwca 2019, godz. 20.00 | Bastarda – „Promitat eterno”

Bastarda:
Paweł Szamburski – klarnet
Michał Górczyński – klarnet kontrabasowy
Tomasz Pokrzywiński – wiolonczela 

Improwizacje na tematy z pieśni i motetów Piotra z Grudziądza (1392 – ok. 1480). 

Zainspirowani praktyką wykonawczą viola bastarda opartą na swobodnych skokach pomiędzy głosami, artyści Bastarda tworzą nową jakość wykonywania muzyki dawnej. Bastardzi (jak sami o sobie mówią) w intrygujący sposób wiążą odkrytą w latach 70. XX w. muzykę średniowiecznego poety i kompozytora ze współczesną, jazzową ekspresją, proponując interpretacje nasycone magnetyzmem i pełne liryzmu. Unikalne brzmienie klarnetu kontrabasowego i wiolonczeli nadaje kontemplacyjny charakter utworom i stanowi niezwykłą podstawę harmoniczną i rytmiczną dla motywów muzycznych Piotra z Grudziądza. 

Recenzje płyty Bastarda "Promitat eterno":

Jan Maciejewski, Rzeczpospolita (25.01.2018)
Piotr Wojdat, polish-jazz.blogspot.com (24.11.2018)

Miejsce koncertu:

Kościół Ewangelicko-Metodystyczny w Poznaniu, ul. Ogrodowa 6

Bezsenność 2019 - plakat festiwalu Bastarda Trio (1) Bastarda 2019 (1) Bastarda 2019 (2) Bastarda 2019 (3) Bastarda Trio (2) Bastarda Trio (3)

Organizator festiwalu "Bezsenność":


Współfinansowanie:


Partnerzy:

    

_________________________________________________________________________________________________

Dominika Rembowska - recital altówkowy
11.04.2019, godz. 19.00


Artyści i program:

Dominika Rembowska - altówka

Program:

  • J. S. Bach - Preludium z Suity na wiolonczelę nr 6 D-dur BWV 1012
  • J. Brahms - Sonata f-moll na altówkę i fortepian op. 120, cz.3 i 4
  • P. Hindemith - Sonata na altówkę i fortepian op.11 nr 4
  • G. Bacewicz - Kaprys polski


Przy fortepianie: Michał Karasiewicz

Wstęp był wolny. 

Fot. Dominika Rembowska Michał Karasiewicz

_________________________________________________________________________________________________

Koncert Laureatów Konkursu Tańców Polskich
3.04, godz. 16.00




3 kwietnia br. o godz. 16.00 odbył się w Towarzystwie Muzycznym im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu koncert laureatów Konkursu Tańców Polskich - uczniów POSM I st. nr 1 im. H. Wieniawskiego w Poznaniu. Spotkanie poprowadziła Agnieszka Gandecka. Na fortepianie zaakompaniowały młodym artystom Monika Szkudlarczyk i Joanna Majewska. Gościem specjalnym była Ewelina Pachucka-Mazurek. Wstęp był wolny.

Program koncertu:

  • H. Wieniawski – Obertas: wyk. Zuzanna Jagielska – kl. V, skrzypce, ucz. Emilii Szyszki
  • G. Bacewicz – Oberek: wyk. Mieszko Malicki – kl. VI, skrzypce, ucz. Jana Świecy
  • J. Raff – Cavatina: wyk. Zofia Napieralska – kl. V, skrzypce, ucz. Ewy Suszyckiej
  • E. Iwan – Polonez: wyk. Mateusz Nawrot – kl. III, skrzypce, ucz. Ewy Suszyckiej
  • M. Strzałkowska – Kujawiak i K. Serocki – Oberek: wyk. Mikołaj Boryński – kl. II, fortepian, ucz. Marii Strzałkowskiej
  • A. Nikołajew – Etiuda C: wyk. Igor Borowski – kl. I, fortepian, ucz. Marianny Nowak
  • G. Bacewicz – Oberek: wyk. Jan Maliński – kl. V, skrzypce, ucz. Sławomira Jarmołowicza
  • W. Krotkiewski – Polonez: wyk. Zofia Pilarczyk – kl. IV, skrzypce, ucz. Aurelii Hermann
  • M. Matuszewski – Krakowiaczek-rozrabiaczek: wyk. Anna Maria Bąk – kl. IV, flet, ucz. Doroty Karaniewicz-Biedny
  • K. Druszkiewiczowa – Lalka tańczy krakowiaka: wyk. Zofia Janowska – „Plastonutki”, fortepian, ucz. Alicji Stachowiak-Gutowskiej
  • E. Iwan – Kujawiak: wyk. Gabriela Jurga – kl. I, skrzypce, ucz. Jana Świecy
  • E. Iwan – Dżdżownica: wyk. Kosma Błasiak – kl. I, skrzypce, ucz. Ewy Suszyckiej i Sławomira Jarmołowicza
  • A. Żyliński – Myszka i W. Mikstein – Krakowiaczek: wyk. Piotr Szymoszyn – kl. I, fortepian, ucz. Moniki Janus
  • E. Iwan – Polonez: wyk. Matylda Świdzińska – kl. II, skrzypce, ucz. Aurelii Hermann
  • F. Leonarczyk – Polonez a-moll op. 1 nr 1: wyk. Franciszek Leonarczyk – kl. III, fortepian, ucz. Alicji Stachowiak-Gutowskiej
  • A. Wielhorski – Krakowiak: wyk. Benedykt Drozdowicz – kl. V, fortepian, ucz. Alicji Stachowiak-Gutowskiej
  • F. Chopin – Polonez młodzieńczy As-dur: wyk. Kornel Klóska – kl. IV, fortepian, ucz. Agaty Malińskiej
  • F. Chopin – Mazurek g-moll op. 24 nr 1: wyk. Natalia Sipowicz – kl. VI, fortepian, ucz. Agaty Malińskiej
  • A. Wroński – Mazurek: wyk. Barnard Sidor – kl. V – skrzypce i Łucja Pelczarska – kl. V, fortepian, ucz. Jana Świecy i Magdaleny Wisniewskiej
  • M. Matuszewski – Krakowiaczek-rozrabiaczek (oprac. J. Strzyżewska): wyk. Zuzanna Strzyżewska – kl. V, flet, Marianna Kusz – kl. V, skrzypce, Aleksandra Ptaszyńska – kl. V, wiolonczela, ucz. Doroty Karaniewicz-Biedny, Sławomira Jarmołowicza i Doroty Hajzer
  • M. Matuszewski – Kujawiak i Oberek: wyk. Dobrochna Karolewska – kl. V, skrzypce, Martyna Chudzicka – kl. V, skrzypce, ucz. Sławomira Jarmołowicza i Iwony Antkowiak
  • M. K. Ogiński – Polonez „Pożegnanie Ojczyzny” (oprac. K. Jankowski): wyk. „Pawlak – duo”: Kinga Pawlak – kl. V, flet, Jakub Pawlak – kl. VII, akordeon, ucz. Karola Jankowskiego
  • L. M. Rogowski – Kujawiak, Oberek, Mazur: wyk. „Il cuore della musica”: Antonina Zgółka – kl. VI, skrzypce, Daria Czech – kl. VI, wiolonczela, Natalia Sipowicz – kl. VI, fortepian
Konkurs Tańców Polskich, Poznań  2019 (1) Konkurs Tańców Polskich, Poznań  2019 (2) Konkurs Tańców Polskich, Poznań  2019 (3) Koncert Laureatów Tańców Polskich, 3.04.2019 (1) Koncert Laureatów Tańców Polskich, gość specjalny Ewelina Pachucka-Mazurek, 3.04.2019 (2) Koncert Laureatów Tańców Polskich, Gość specjalny Ewelina Pachucka-Mazurek, 3.04.2019 (3) Koncert Laureatów Tańców Polskich, gość specjalny Ewelina Pachucka-Mazurek, 3.04.2019 (4) Koncert Laureatów Tańców Polskich, 3.04.2019 (5) Koncert Laureatów Tańców Polskich, 3.04.2019 (6) Koncert Laureatów Tańców Polskich, 3.04.2019 (7)

_________________________________________________________________________________________________

Scena dla Młodych - koncert altówkowy
25.03.2019, godz. 17.00


Koncert uczniów klasy altówki prof. AM dr hab. Ewy Guzowskiej 
z Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II st. im. J. Kaliszewskiej w Poznaniu 
25 marca 2019, godz. 17.00


Artyści i program:


Katarzyna Nowogrodzka
: W. Walton – Koncert na altówkę, cz. I; H. Vieuxtemps – Elegia op. 30

Robert Wacowski: F. A. Hoffmeister – Koncert na altówkę D-dur, cz. I; J. N. Hummel – Fantazja

Paweł Drozdowski: W. Walton – Koncert na altówkę, cz. I; K. Penderecki – Cadenza


Przy fortepianie: Piotr Niewiedział

_________________________________________________________________________________________________

Muzyka czasu Wielkiej Wojny - koncert
Teatr Polski w Poznaniu, 18.02.2019 , godz. 19.00

Wykonawcy: 

Cécile Achille (Francja) - sopran
Airi Suzuki (Japonia) - skrzypce
Hinrich Alpers (Niemcy) - fortepian
Orkiestra Antraktowa pod dyr. Adama Domurata

Recenzja koncertu: "Kompozycje na czas przetrwania" - Aleksandra Kujawiak (kultura.poznan.pl)


Artyści z krajów zaangażowanych w obie strony konfliktu, który wstrząsnął światem na początku XX wieku, znanego pod nazwą Wielka Wojna, spotkali się, by wspólnie zagrać koncert. Nawiązując do wydarzeń sprzed 100 lat, muzycy z Niemiec, Francji, Japonii i Polski wykonali utwory kompozytorów żyjących i tworzących w latach 1914-1918, na których, podobnie jak na tysiącach ich rodaków, wojna odcisnęła swe bolesne piętno. 

Koncert odbył się 18 lutego 2019 roku. Data ta przypada niemal dokładnie w stulecie zakończenia Powstania Wielkopolskiego (Powstanie ustało 16 lutego 1919 roku).

Partnerem wydarzenia był Teatr Polski w Poznaniu, na którego dużej scenie wystąpili artyści. Wybór miejsca był nieprzypadkowy - nawiązywał do bogatych tradycji z końca XIX i początku XX wieku łączenia wieczorów teatralnych z koncertami.

Muzyka czasu wojny - plakat Airi Suzuki, fot. Satoshi Oono. / 2019 Cécile Achille  Hinrich Alpers. Fot. Rita Taylorh Adam Domurat

Fot. Jadwiga Subczyńska
fot. Tadeusz Boniecki
Muzyka czasu Wielkiej Wojny (1) / Fot. Jadwiga Subczyńska Muzyka czasu Wielkiej Wojny (2) / Fot. Jadwiga Subczyńska Muzyka czasu Wielkiej Wojny (3) / Fot. Jadwiga Subczyńska Muzyka czasu Wielkiej Wojny (4) / Fot. Jadwiga Subczyńska Muzyka czasu Wielkiej Wojny (5) / Fot. Jadwiga Subczyńska Muzyka czasu Wielkiej Wojny (6) / fot. Jadwiga Subczyńska Muzyka czasu Wielkiej Wojny (7) / Fot. Jadwiga Subczyńska Muzyka czasu Wielkiej Wojny (8) / Fot. Jadwiga Subczyńska Muzyka czasu Wielkiej Wojny (9) / Fot. Jadwiga Subczyńska Muzyka czasu Wielkiej Wojny (10) / Fot. Jadwiga Subczyńska Muzyka czasu Wielkiej Wojny (11) / Fot. Jadwiga Subczyńska Muzyka czasu Wielkiej Wojny (12) / Fot. Jadwiga Subczyńska Muzyka czasu Wielkiej Wojny (13) / Fot. Jadwiga Subczyńska Muzyka czasu Wielkiej Wojny (14) / Fot. Jadwiga Subczyńska Muzyka czasu Wielkiej Wojny (15) / Fot. Jadwiga Subczyńska Muzyka czasu Wielkiej Wojny (16) / Fot. Jadwiga Subczyńska Muzyka czasu Wielkiej Wojny (17) / Fot. Jadwiga Subczyńska Muzyka czasu Wielkiej Wojny (18) / Fot. Jadwiga Subczyńska Muzyka czasu Wielkiej Wojny (19) / Fot. Jadwiga Subczyńska Muzyka czasu Wielkiej Wojny (20) / fot. Jadwiga Subczyńska

Muzyka czasu Wielkiej Wojny, fot. Tadeusz Boniecki (1) Muzyka czasu Wielkiej Wojny, fot. Tadeusz Boniecki (2) Muzyka czasu Wielkiej Wojny, fot. Tadeusz Boniecki (3) Muzyka czasu Wielkiej Wojny, fot. Tadeusz Boniecki (4) Muzyka czasu Wielkiej Wojny, fot. Tadeusz Boniecki (5) Muzyka czasu Wielkiej Wojny, fot. Tadeusz Boniecki (6) Muzyka czasu Wielkiej Wojny, fot. Tadeusz Boniecki (7) Muzyka czasu Wielkiej Wojny, fot. Tadeusz Boniecki (8) Muzyka czasu Wielkiej Wojny, fot. Tadeusz Boniecki (9) Muzyka czasu Wielkiej Wojny, fot. Tadeusz Boniecki (10)

Program:

utwory R. V. Williamsa, M. Ravela, G. Faure, R. Stephana, K. Szymanowskiego, C. Debussy’ego i F. Poulenca:

  • R. V. Williams - Lark Ascending  
    wykonawcy: Airi Suzuki – skrzypce, Orkiestra Antraktowa Teatru Polskiego pod dyr. Adama Domurata
  • G. Faure - Le Jardin clos, op. 106: 
    Quand tu plonges tes yeux dans mes yeux, La messagère, Je me poserai sur ton cœur
    M. Ravel - Trois chansons: Trois beaux oiseaux du paradis 
    C. Debussy - Noël des enfants qui n'ont plus de maison
    wykonawcy: Cécile Achille – sopran, Hinrich Alpers – fortepian
  • M. Ravel - Le Tombeau de Couperin 
    wykonawca: Hinrich Alpers – fortepian
       
           przerwa

  • M. Ravel - Deux Mélodies hébraïques: Kaddisch, L’énigme éternelle 
    wykonawcy: Cécile Achille – sopran, Hinrich Alpers – fortepian
  • K. Szymanowski – Nokturn i Tarantella op. 28
    wykonawcy: Airi Suzuki – skrzypce, Hinrich Alpers – fortepian
  • R. Stephan - Ich will Dir singen ein Hohelied... (1913/14) – 6 poems by Gerda von Robertus for soprano and piano: 
    Pantherlied, Abendfriede, In Nachbars Garten, Das Hohelied der Nacht 
    F. Poulenc - Bleuet 
    wykonawcy: Cécile Achille – sopran, Hinrich Alpers – fortepian
  • G. Holst - Suita Św. Pawła op. 29 nr  2
    wykonawcy: Orkiestra Antraktowa Teatru Polskiego pod dyr. Adama Domurata


Organizator:

Współfinansowanie:


Partner:

_________________________________________________________________________________________________

Smyczki, struny i klawisze...
7.01.2019, godz. 15:30 i 18.00

stycznia 2019 r. w naszej siedzibie przy ulicy Świętosławskiej 7 odbył się koncert w dwóch częściach z cyklu "Scena dla Młodych" pt. "Smyczki, struny i klawisze" w wykonaniu uczniów Państwowej Szkoły Muzycznej im. K. Kurpińskiego w Zespole Szkół Muzycznych w Poznaniu. Wstęp był wolny. 

Fot. Tomasz Kandulski
Scena dla Młodych 07.01 (1) / Fot. T. Kandulski Scena dla Młodych 07.01 (2) / Fot. T. Kandulski Scena dla Młodych 07.01 (3) / Fot. T. Kandulski Scena dla Młodych 07.01 (4) / Fot. T. Kandulski Scena dla Młodych 07.01 (5) / Fot. T. Kandulski Scena dla Młodych 07.01 (6) / Fot. T. Kandulski Scena dla Młodych 07.01 (7) / Fot. T. Kandulski Scena dla Młodych 07.01 (8) / Fot. T. Kandulski Scena dla Młodych 07.01.2019 cz. 2 (1) / Fot. T. Kandulski Scena dla Młodych 07.01.2019 cz. 2 (2) / Fot. T. Kandulski Scena dla Młodych 07.01.2019 cz. 2 (3) / Fot. T. Kandulski Scena dla Młodych 07.01.2019 cz. 2 (4) / Fot. T. Kandulski Scena dla Młodych 07.01.2019 cz. 2 (5) / Fot. T. Kandulski Scena dla Młodych 07.01.2019 cz. 2 (6) / Fot. T. Kandulski Scena dla Młodych 07.01.2019 cz. 2 (7) / Fot. T. Kandulski

_________________________________________________________________________________________________

Wieczór śpiewania kolęd - koncert chóralny
3.01.2019, godz. 19.00


  


Nastrojowy wieczór z najpiękniejszymi polskimi kolędami w wykonaniu Poznańskiego Chóru Kameralnego Towarzystwa Muzycznego im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu. Wstęp był wolny.

Wieczór śpiewania kolęd, 3.01.2019 (1) Wieczór śpiewania kolęd, 3.01.2019 (2) Wieczór śpiewania kolęd, 3.01.2019 (3) Wieczór śpiewania kolęd, 3.01.2019 (4) Wieczór śpiewania kolęd, 3.01.2019 (5)

_________________________________________________________________________________________________

Kontakt z naszym biurem - informacje , sprzedaż biletów, rezerwacje (w godz. 9.00 - 15.00):

Towarzystwo Muzyczne im. Henryka Wieniawskiego
ul. Świętosławska 7, 61-840 Poznań
tel: +48 61 852 26 42, wew. 14
biuro@wieniawski.pl