W dniach 12-18 listopada 2017 roku po raz dziesiąty odbyły się w Poznaniu ogólnopolskie konkursy w kategoriach wiolonczel i kontrabasów. Skład jurorski pracował pod przewodnictwem prof. Bartosza Bryły. Do konkursu zakwalifikowanych zostało czterdziestu wiolonczelistów i dwudziestu siedmiu kontrabasistów. Ostatecznie swój udział potwierdziło 35 wiolonczelistów i 20 kontrabasistów. Przesłuchania odbyły się w Auli im. S. Stuligrosza Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu. 

________________________________________________________________________________

 
UWAGA: 
Nie wszyscy zgłoszeni uczestnicy, których sylwetki opublikowane zostały w katalogu, wzięli udział w Konkursach. 
Jedynie katalog w połączeniu z harmonogramem przesłuchań oddaje pełny obraz przebiegu przesłuchań konkursowych.

________________________________________________________________________________

prof. Tomasz Strahl, prof. Piotr Czerwiński i zwycięzcy - Adam Mazurek i Damian Sobkowiak

"Klasyka Muzyczna" Aliny Kurczewskiej, Radio Merkury Klasyka (20.11.2017)

plakat ogólnopolskich konkursów 2017 Gala 10. ogólnopolskich konkursów w kategorii wiolonczel i kontrabasów. Laureaci 10. Ogólnopolskich Konkursów im. D. Danczowskiego i A.B. Ciechańskiego (2017) Gala Konkursu. Przemawia Alina Kurczewska, Prezes Towarzystwa Muzycznego im. H. Wieniawskiego. Przemawia Prof. Bartosz Bryła - Przewodniczący Jury. Damian Sobkowiak odbiera nagrodę z rąk jurorów prof. Bartosza Bryły i Prof. Piotra Czerwińskiego. Piotr Cienkowski - II miejsce i jurorzy Prof. Bartosz Bryła i Prof. Czesław Grabowski. Artur Łukasik odbiera Nagrodę specjalną rodziny Ciechańskich dla najmłodszego uczestnika konkursu. Adam Mazurek, Grand Prix. Damian Sobkowiak - I miejsce w konkursie kontrabasowym.

Laureaci 10. Ogólnopolskiego Konkursu 
Kontrabasowego im. A.B. Ciechańskiego:


I miejsce i nagrodę w wysokości 2500 zł otrzymuje Damian SOBKOWIAK

II miejsce i nagrodę w wysokości 1500 zł otrzymuje Piotr CIENKOWSKI

III miejsce ex aequo i nagrody w wysokości po 1000 zł otrzymują: Marcin BOBAK i Dawid LEWANDOWSKI

Finalista Jędrzej KACPRZYK decyzją Jury otrzymuje WYRÓŻNIENIE.

PROTOKÓŁ KOŃCOWY Z POSIEDZENIA JURY (PDF) >

NAGRODY POZAREGULAMINOWE - ZAŁĄCZNIK DO PROTOKOŁU (PDF) >

Damian Sobkowiak. 10. Ogólnopolski Konkurs Kontrabasowy im. A.B. Ciechańskiego (2017) Piotr Cienkowski. 10. Ogólnopolski Konkurs Kontrabasowy im. A.B. Ciechańskiego (2017) Marcin Bobak. 10. Ogólnopolski Konkurs Kontrabasowy im. A.B. Ciechańskiego (2017) Dawid Lewandowski. 10. Ogólnopolski Konkurs Kontrabasowy im. A.B. Ciechańskiego (2017) Jędrzej Kacprzyk. 10. Ogólnopolski Konkurs Kontrabasowy im. A.B. Ciechańskiego (2017)

________________________________________________________________________________

UCZESTNICY >

WYNIKI I ETAPU (PDF) >

WYNIKI II ETAPU (PDF) >


ŚREDNIE PO I ETAPIE (PDF) >

ŚREDNIE PO II ETAPIE (PDF) >

ŚREDNIE PO TRZECH ETAPACH >


REGULAMIN KONKURSU

HARMONOGRAM KONKURSU

________________________________________________________________________________

Program

Etap 1

1. H. Fryba: Suita w dawnym stylu – Preludium i Gavotte lub Preludium i Gigue 
LUB J. S. Bach: I lub II Suita na wiolonczelę solo – Preludium i Menuety lub Gigue (w opracowaniu dowolnym).

Preludium i wybrane części muszą pochodzić z tej samej suity.

2. S. B. Poradowski: Kaprys nr 1 lub nr 3 (ze zbioru Kaprysy op. 67)
LUB E. Nanny: jeden z 10 etiud – kaprysów.

3. J. S. Bach: Sonata gambowa G-dur, BWV 1027, cz. I i II
LUB J. S. Bach: Sonata gambowa D-dur, BWV 1028, cz. I i II
LUB H. Eccles – Sonata g-moll / a-moll (cała)
LUB G. F. Haendel: Sonata g-moll / a-moll (cała, w dowolnym opracowaniu)
LUB J. M. Sperger: Sonata D-dur, T 40, cz. I i II.

Etap 2

1. Jedna z sonat do wyboru:

  • A. Misek – Sonata e-moll op. 6
  • Fr. Hertl – Sonata na kontrabas i fortepian
  • Fr. Proto – Sonata 1963 

LUB
transkrypcja jednej z sonat na wiolonczelę i fortepian następujących kompozytorów: L. van Beethoven, Fr. Schubert, J. Brahms, E. Grieg.

2. Jeden utwór o charakterze wirtuozowskim (czas trwania 8-10 minut).

Etap 3

Jeden z następujących koncertów: 

  • K. D. von Dittersdorf – Koncert D-dur / E-dur
  • J. B. Vanhal – Koncert D-dur / E-dur 
  • A. Hoffmeister – Koncert D-dur nr 3
  • G. Bottesini – Concerto „Alla Mendelssohn” lub Koncert h-moll 
  • S. Kussewicki – Koncert fis-moll op. 3
  • S. B. Poradowski – Koncert op. 26
  • Fr. Proto – “Carmen Fantasy”