Koncerty i wydarzenia w 2017 roku:

Janoska Ensemble
Aula Uniwersytecka, 25.11.2017, godz. 18:00



Janoska Ensemble. Fot. Julia Wesely.


Ondrej Janoska
 – skrzypce
Roman Janoska – skrzypce
František Janoska – fortepian
Julius Darvas – kontrabas 

Czterech muzyków zespołu Janoska Ensemble stworzyło jednocześnie wirtuozowską, jak i głęboko osobistą wizję nowoczesnej interpretacji dzieł, łącząc ją z własnym stylem Janoska. Zjednoczeni więzami rodzinnymi i od zawsze zakorzenieni w muzyce klasycznej artyści wypracowali szeroki repertuar sięgający od popularnych klasyków do własnych kompozycji i unikalnych aranżacji jazzu, popu i muzyki świata [z ang. world music].

Przed skoncentrowaniem swoich artystycznych energii na Janoska Ensemble w 2013 roku bracia Ondrej, Roman i František Janoska oraz ich szwagier Julius Darvas przez wiele lat współpracowali nad innymi projektami. Dzięki bezprecedensowym aranżacjom i pomysłowości improwizacyjnej z miejsca zyskali uznanie krytyków. W międzyczasie zespół wykonał szereg rozmaitych programów na trzech kontynentach.

Ich debiutancki album wydany przez Deutsche Grammophon, obejmujący m.in. najnowsze aranżacje utworów Straussa, Kreislera, Paganiniego, Mozarta i Waxmana, a także własne kompozycje, został entuzjastycznie przyjęty w maju 2016 roku, kiedy to miał swoją premierę w wiedeńskim Konzerthaus. W tym samym miesiącu Janoska Ensemble odbył tournée po Korei, występując m.in. w Seoul Arts Center.

Innymi przykuwającymi uwagę występami z obecnego i przyszłego sezonu są niewątpliwie: koncerty w amserdamskim Concertgebouw, monachijskim Prinzregententheater, na Festiwalu Yehudi Menuhina w Gstaad i Festiwalu w Instambule, na tournée amerykańskim w 2017 roku, występ galowy z okazji nowego roku pt. „The Big Mulatság” w wiedeńskim Konzerthaus, jak również koncerty z Vienna Symphony pod myślą przewodnią „Janoska Ensemble symfonicznie”.

Bracia Janoska i ich szwagier opierają się na długiej rodzinnej tradycji tworzenia muzyki: Julius Darvas wywodzi się z trzech pokoleń kontrabasistów a bracia Janoska z sześciu generacji muzyków. Ondrej Janoska, absolwent renomowanej klasy skrzypiec profesora Borisa Kuschnira ujawnił swoje umiejętności w młodym wieku występując z różnymi orkiestrami, w tym grając pierwsze skrzypce w Wiedeńskiej Orkiestrze Opery/Filharmonii Wiedeńskiej. Jego młodszy brat Roman Janoska, który także uzyskał klasyczne wykształcenie muzyczne u takich nauczycieli jak Pawel Vernikov, zdobył sławę jako skrzypek jazzowy w rozmaitych zespołach, w tym w Vienna Art Orchestra. František Janoska jest zaróno pianistą, jak i mającym wzięcie aranżerem i kompozytorem w stylistycznie różnorodnych kontekstach. Jest między innymi wieloletnim członkiem zespołu Robiego Lakatosa i dyrektorem muzycznym Rojotango Tour Erwina Schrotta, co więcej corocznie uczestniczy jako solista w Project Hollywood w Wiedniu. Kontrabasista Julius Darvas urodził się w wybitnie muzycznej węgierskiej rodzinie. Od 2001 roku jest członkiem orkiestry Wiedeńskiej Opery Narodowej. Jest także stałym zastępcą w orkiestrze Filharmonii Wiedeńskiej i zdobył popularność jako basista jazzowy.

[2017]

Wiedeńczycy z fantazją - recenzja Adama O. Gibowskiego na kulturaupodstaw.pl (28.11.2017)


Miejsce koncertu:

Aula Uniwersytetu im. A. Mickiewicza, ul. Wieniawskiego 1, Poznań

1. Janoska Ensemble. Koncert 25.11.2017 fot. Tadeusz Boniecki  2. Janoska Ensemble. Koncert 25.11.2017 fot. Tadeusz Boniecki 3. Janoska Ensemble. Koncert 25.11.2017 fot. Tadeusz Boniecki 4. Janoska Ensemble. Koncert 25.11.2017 fot. Tadeusz Boniecki 5. Janoska Ensemble. Koncert 25.11.2017 fot. Tadeusz Boniecki 6. Janoska Ensemble. Koncert 25.11.2017 fot. Tadeusz Boniecki 7. Janoska Ensemble. Koncert 25.11.2017 fot. Tadeusz Boniecki 8. Janoska Ensemble. Koncert 25.11.2017 fot. Tadeusz Boniecki 9. Janoska Ensemble. Koncert 25.11.2017 fot. Tadeusz Boniecki 10. Janoska Ensemble. Koncert 25.11.2017 fot. Tadeusz Boniecki

Koncert Janoska Ensemble w Poznaniu. 25.11.2017 1. Janoska Esemble. Koncert w Poznaniu. 25.11.2017 Fot. RR. Studio 2. Janoska Esemble. Koncert w Poznaniu. 25.11.2017 Fot. RR. Studio 3. Janoska Esemble. Koncert w Poznaniu. 25.11.2017 Fot. RR. Studio 4. Janoska Esemble. Koncert w Poznaniu. 25.11.2017 Fot. RR. Studio 5. Janoska Esemble. Koncert w Poznaniu. 25.11.2017 Fot. RR. Studio 6. Janoska Esemble. Koncert w Poznaniu. 25.11.2017 Fot. RR. Studio 7. Janoska Esemble. Koncert w Poznaniu. 25.11.2017 Fot. RR. Studio 8. Janoska Esemble. Koncert w Poznaniu. 25.11.2017 Fot. RR. Studio 9. Janoska Esemble. Koncert w Poznaniu. 25.11.2017 Fot. RR. Studio 10. Janoska Esemble. Koncert w Poznaniu. 25.11.2017 Fot. RR. Studio 11. Janoska Esemble. Koncert w Poznaniu. 25.11.2017 Fot. RR. Studio 13. Janoska Esemble. Koncert w Poznaniu. 25.11.2017 Fot. RR. Studio 14. Janoska Esemble. Koncert w Poznaniu. 25.11.2017 Fot. RR. Studio 15. Janoska Esemble. Koncert w Poznaniu. 25.11.2017 Fot. RR. Studio

______________________________________________________________________________________________

Recital:
Veriko Tchumburidze - skrzypce,
Hanna Holeksa - fortepian
Aula Uniwersytecka, 15.10.2017, godz. 18.00


 
Veriko Tchumburidze. Fot. David Ausserhofer


15 października o godz. 18.00
, w rok po 15. Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. Henryka Wieniawskiego (8-23.10.2016 r.), w Auli Uniwersyteckiej w Poznaniu odbył się recital zdobywczyni pierwszej nagrody - Veriko Tchumburidze. Wraz z laureatką wystąpiła Hanna Holeksa, pianistka Konkursu. 

Recenzja - "Tchumburidze, precyzyjna i refleksyjna" (A.O. Gibowski, Kultura u Podstaw, 18.10.2017)

Program koncertu:

K. Szymanowski – Mity op. 30 (cały cykl)   
E. Ysaÿe – Sonata na skrzypce solo a-moll op. 27 nr 2 „Obsession”      

przerwa

P. Czajkowski – Melodia op. 42 nr 3             
P. Sarasate – Zapateado op. 21         
E. Grieg – Sonata na skrzypce i fortepian op. 13 nr 2

Miejsce koncertu:
Aula Uniwersytetu im. A. Mickiewicza, ul. Wieniawskiego 1, Poznań

Veriko Tchumburidze. Hanna Holeksa - recital 15.10.2017. Plakat Recital Veriko Tchumburidze, Hanna Holeksa. Poznań, 15.10 (7).jpg 164.97 kB Recital Veriko Tchumburidze, Hanna Holeksa. Poznań, 15.10 (8).jpg 190.97 kB Recital Veriko Tchumburidze, Hanna Holeksa. Poznań, 15.10 (9).jpg 226.58 kB Recital Veriko Tchumburidze, Hanna Holeksa. Poznań, 15.10 (5).jpg 179.65 kB Recital Veriko Tchumburidze, Hanna Holeksa. Poznań, 15.10 (2).jpg 140.06 kB Recital Veriko Tchumburidze, Hanna Holeksa. Poznań, 15.10 (6).jpg 260.71 kB Recital Veriko Tchumburidze, Hanna Holeksa. Poznań, 15.10 (1) Recital Veriko Tchumburidze, Hanna Holeksa. Poznań, 15.10 (4).jpg 208.52 kB Recital Veriko Tchumburidze, Hanna Holeksa. Poznań, 15.10 (3).jpg 294.28 kB Recital Veriko Tchumburidze, Hanna Holeksa. Poznań, 15.10 (12).jpg 170.46 kB Recital Veriko Tchumburidze, Hanna Holeksa. Poznań, 15.10 (11).jpg 237.36 kB Recital Veriko Tchumburidze, Hanna Holeksa. Poznań, 15.10 (10).jpg 218.69 kB

______________________________________________________________________________________________

Raymond Erickson (Nowy Jork, USA)
Recital klawesynowy "Przede wszystkim Bach..."
04.09.2017, godz. 17.00



Źródło.


Recital pt. "Przede wszystkim Bach: Muzyka Jana Sebastiana Bacha (1685-1750) i improwizacje na jego tematy" w wykonaniu Raymonda Ericksona, wybitnego amerykańskiego klawesynisty i wykładowcy problematyki historycznych praktyk wykonawczych oraz uznanego w świecie muzykologa – specjalisty od muzyki Jana Sebastiana Bacha. Koncert odbył się w poniedziałek 4. września br. w Auli im. Stefana Stuligrosza Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego (współorganizator) o godz. 17.00. Wstęp był bezpłatny. 

Programme:

  1. Preludium (improwizacja)
    Toccata in D Major, BWV912
    [Presto] – Allegro 
    Adagio – [Andante: Fuga]
    Con discrezione – [Allegro: Fuga]
  2. Capriccio sopra la lontananza del fratello diletissimo, BWV 992 (Capriccio na odjazd ukochanego brata)
    Arioso: Adagio
     – Ist eine Schmeichelung der Freunde, um denselben von seiner Reise abzuhalten (Przyjaciel próbuje przekonać go, by ten zrezygnował z podróży)
    Andante – Ist eine Vorstellung unterschiedlicher Casuum, die ihm in der Fremde könnten vorfallen (Przyjaciel mu opowiada o wszelkich nieszczęściach, jakie się mogą przytrafić w podróży) 
    Adagiosissimo – Ist ein allgemeines Lamento der Freunde (Rozpacz przyjaciela)
    Andante con moto – Allhier kommen die Freunde (weil sie doch sehen, dass es anders nicht sein kann) und nehmen Aschied (Jego przyjaciele, gdy już widzą, że inaczej być nie może, przychodzą go pożegnać)
    Aria di Postiglione. Allegro poco.
    Fuga all’imitatione di Posta.
  3. English Suite No. 5 in E minor, BWV 810
    Prelude – Allemande – Courante – Sarabande – Passepied I i II – Gigue


    PRZERWA

  4. Fantazja i Fuga Chromatyczna BWV 903
  5. Improwizacja
    Partita in Three Movements

    Allemande–Sarabande–Passacaglia
  6. Koncert Włoski BWV 971
    [Allegro moderato] – Andante – Presto

Raymond Erickson studiował grę fortepianową u Margarethy Lohmann i Nadii Reisenberg, grę klawesynową natomiast u Ralpha Kirkpatricka i Alberta Fullera. Tytuł doktora muzykologii zdobył na Yale University. Był dyrektorem-założycielem nowojorskiego Queens College’s Aaron Copland School of Music oraz studiów doktoranckich w zakresie muzykologii w City University of New York. Wykładał historię muzyki na Rutgers University oraz w słynnej nowojorskiej The Juilliard School. W latach 1993-2000 pełnił funkcję dziekana Wydziału Sztuki w nowojorskim Queens College.

Jako solista-klawesynista Erickson uczestniczył w pierwszym nowojorskim wykonaniu V Koncertu Brandenburskiego Bacha, po którym ‘The New York Times’ jego występ określił jako ‘brilliantly played’. Uczestniczył też w pierwszym amerykańskim nagraniu całego cyklu Koncertów Brandenburskich na instrumentach historycznych w słynnym waszyngtońskim Smithsonian. Przez ponad ćwierć wieku występował regularnie z czołowymi amerykańskimi i europejskimi zespołami muzyki dawnej w ramach festiwali Aston Magna Festival w Great Barrington, MA. W ciągu ponad 30. lat swojej działalności przemierzył z recitalami 30. stanów USA, występował w Niemczech, Austrii, Japonii i we Włoszech. W roku 2014 dał pierwszy solowy recital klawesynowy w Pekinie i Wuhan, a w styczniu 2017 wystąpił ponownie z recitalem w Pekinie w Forbidden City Concert Hall.

Erickson jest znany w swoim środowisku jako wybitny improwizator, zarówno na klawesynie, jak i fortepianie. Jego improwizowane preludia na tematy z muzyki Roberta Schumanna zostały przyjęte przez krytykę niemiecką jako ‘genialnie naśladujące styl Clary Schumann’. 

W roku 2011 Erickson rozpoczął cykl warsztatów artystycznych pt. ‘Rethinking Bach:  A Performers’ Workshop’ w Aaron Copland School of Music. Od roku 2014 prowadzi regularne kursy mistrzowskie w Tokai University (Shonan). 

Jest wreszcie autorem bądź redaktorem 4 książek, w tym tomu zatytułowanego The Worlds of Johann Sebastian Bach  (Światy Jana Sebastiana Bacha; Amadeus Press, 2009). Ogromne zainteresowanie środowiska wykonawców muzyki dawnej w Ameryce wzbudziła ostatnio jego historycznie i źródłowo udokumentowana interpretacja Bachowskiej Ciaccony na skrzypce solo, zaprezentowana najpierw w The Juilliard School, potem w innych konserwatoriach amerykańskich, a dostępna obecnie również w wersji video online w serwisie youtube. Erickson jest też laureatem William B. Scheide Research Award of the American Bach Society oraz honorowym członkiem najstarszego w Ameryce bractwa studenckiego Phi Beta Kappa. 

1. Raymond Erickson, recital klawesynowy Przede wszystkim Bach, 04.09.2017, Akademia Muzyczna w Poznaniu. / Fot. Ewa Mikołajczak 2. Raymond Erickson, recital klawesynowy Przede wszystkim Bach, 04.09.2017, Akademia Muzyczna w Poznaniu. / Fot. Ewa Mikołajczak 3. Szymon Paczkowski - poprowadził recital Raymonda Ericksona, 04.09.2017, Akademia Muzyczna w Poznaniu. / Fot. Ewa Mikołajczak 4. Raymond Erickson, recital klawesynowy Przede wszystkim Bach, 04.09.2017, Akademia Muzyczna w Poznaniu. / Fot. Ewa Mikołajczak 5. Raymond Erickson, recital klawesynowy Przede wszystkim Bach, 04.09.2017, Akademia Muzyczna w Poznaniu. / Fot. Ewa Mikołajczak

______________________________________________________________________________________________

Trio im. Wiłkomirskich
3. koncert z cyklu "Bezsenność"
Dziedziniec Szkoły Baletowej, 14.07.2017, godz. 20.00


Koncert Tria im. Wiłkomirskich w składzie: Celina Kotz – skrzypce, Maciek Kułakowski – wiolonczela, Łukasz Trepczyński – fortepian. Zespół zaprezentował utwory z płyty pt. „Anton Arensky. Tria fortepianowe”. Koncert odbył się w ramach mini-cyklu koncertów pt. „Bezsenność”.

"Uroda muzyki kameralnej" - recenzja koncertu pióra Teresy Dorożały-Brodniewicz (kultura.poznan.pl)

Miejsce:

Ogólnokształcąca Szkoła Baletowa im. Olgi Sławskiej-Lipczyńskiej
ul. Gołębia 8 (dziedziniec)
61-834 Poznań

Plakat letniego cyklu koncertów Trio im. Wiłkomirskich. Fot. K. Kacperek. Trio im. Wiłkomirskich. Fot. Karolina Kacperek. Trio im. Wiłkomirskich. Album „Anton Arensky Piano Trios”, DUX 2016 r. Trio im. Wiłkomirskich. Album „Anton Arensky Piano Trios”, DUX 2016. Trio im. Wiłkomirskich - koncert 14.07 (1) / Fot. K. Kitajgrodzka Trio im. Wiłkomirskich - koncert 14.07 (2) / Fot. K. Kitajgrodzka Trio im. Wiłkomirskich - koncert 14.07 (3) / Fot. K. Kitajgrodzka Trio im. Wiłkomirskich - koncert 14.07 (4) / Fot. K. Kitajgrodzka Trio im. Wiłkomirskich - koncert 14.07 (5) / Fot. K. Kitajgrodzka Trio im. Wiłkomirskich - koncert 14.07 (6) / Fot. K. Kitajgrodzka Trio im. Wiłkomirskich - koncert 14.07 (7) / Fot. K. Kitajgrodzka Trio im. Wiłkomirskich - koncert 14.07 (8) / Fot. K. Kitajgrodzka Trio im. Wiłkomirskich - koncert 14.07 (9) / Fot. K. Kitajgrodzka Trio im. Wiłkomirskich - koncert 14.07 (10) / Fot. K. Kitajgrodzka Trio im. Wiłkomirskich - koncert 14.07 (11) / Fot. K. Kitajgrodzka Trio im. Wiłkomirskich - koncert 14.07 (12) / Fot. K. Kitajgrodzka Trio im. Wiłkomirskich - koncert 14.07 (13) / Fot. K. Kitajgrodzka Trio im. Wiłkomirskich - koncert 14.07 (14) / Fot. K. Kitajgrodzka Trio im. Wiłkomirskich - koncert 14.07 (15) / Fot. K. Kitajgrodzka Trio im. Wiłkomirskich - koncert 14.07 (16) / Fot. K. Kitajgrodzka Trio im. Wiłkomirskich - koncert 14.07 (17) / Fot. K. Kitajgrodzka Trio im. Wiłkomirskich - koncert 14.07 (18) / Fot. K. Kitajgrodzka Trio im. Wiłkomirskich - koncert 14.07 (19) / Fot. K. Kitajgrodzka Trio im. Wiłkomirskich - koncert 14.07 (20) / Fot. K. Kitajgrodzka Trio im. Wiłkomirskich - koncert 14.07 (21) / Fot. K. Kitajgrodzka Trio im. Wiłkomirskich - koncert 14.07 (22) / Fot. K. Kitajgrodzka Trio im. Wiłkomirskich - koncert 14.07 (23) / Fot. K. Kitajgrodzka Trio im. Wiłkomirskich - koncert 14.07 (24) / Fot. K. Kitajgrodzka Trio im. Wiłkomirskich - koncert 14.07 (25) / Fot. K. Kitajgrodzka Trio im. Wiłkomirskich - koncert 14.07 (26) / Fot. K. Kitajgrodzka Trio im. Wiłkomirskich - koncert 14.07 (27) / Fot. K. Kitajgrodzka Trio im. Wiłkomirskich - koncert 14.07 (28) / Fot. K. Kitajgrodzka Trio im. Wiłkomirskich - koncert 14.07 (29) / Fot. K. Kitajgrodzka Trio im. Wiłkomirskich - koncert 14.07 (30) / Fot. K. Kitajgrodzka Trio im. Wiłkomirskich - koncert 14.07 (31) / Fot. K. Kitajgrodzka Trio im. Wiłkomirskich - koncert 14.07 (32) / Fot. K. Kitajgrodzka Trio im. Wiłkomirskich - koncert 14.07 (33) / Fot. K. Kitajgrodzka Trio im. Wiłkomirskich - koncert 14.07 (34) / Fot. K. Kitajgrodzka Trio im. Wiłkomirskich - koncert 14.07 (35) / Fot. K. Kitajgrodzka Trio im. Wiłkomirskich - koncert 14.07 (36) / Fot. K. Kitajgrodzka Trio im. Wiłkomirskich - koncert 14.07 (37) / Fot. K. Kitajgrodzka Trio im. Wiłkomirskich - koncert 14.07 (38) / Fot. K. Kitajgrodzka Trio im. Wiłkomirskich - koncert 14.07 (39) / Fot. K. Kitajgrodzka Trio im. Wiłkomirskich - koncert 14.07 (40) / Fot. K. Kitajgrodzka

______________________________________________________________________________________________

Gidon Kremer & Clara-Jumi Kang
2. koncert z cyklu "Bezsenność"
Kościół pw. Wszystkich Świętych, 30.06.2017, godz. 20.00


Koncert Gidona Kremera, który wystąpił w duecie z Clarą-Jumi Kang, niezwykle utalentowaną skrzypaczką, zdobywczynią wielu nagród na prestiżowych konkursach skrzypcowych w świecie (pierwsze nagrody w Seulu, Hanowerze i Indianapolis). W programie m.in. utwory J. S. Bacha, M. Weinberga, L. Nono. 

Gidon Kremer



Fot. Kremer Gidon © Paolo Pellegrin, Magnum Photos.


Gidon Kremer – wybitny skrzypek i dyrygent pochodzący z Łotwy, założyciel i dyrektor artystyczny orkiestry Kremerata Baltica, obchodzi 70. urodziny!

Ten znany z bezkompromisowego podejścia do muzyki skrzypek jest jednym z najbardziej fascynujących i najoryginalniejszych twórców swego pokolenia. Jego repertuar obejmuje utwory należące do kanonu muzyki klasycznej. Artysta ceniony jest jako znakomity wykonawca muzyki XX i XXI wieku, a wielu wybitnych kompozytorów dedykowało mu swoje utwory. Żaden spośród żyjących skrzypków nie zrobił tak wiele dla promocji i wykonawstwa nowej muzyki, co Gidon Kremer, którego nazwisko kojarzone bywa często z kompozytorami takimi, jak: Alfred Schnittke, Arvo Pärt, Giya Kancheli, Sofia Gubaidulina, Valentin Silvestrov, Luigi Nono, Edison Denisow Aribert Reimann, Pēteris Vasks, John Adams, Victor Kissine, Michael Nyman, Philip Glass, Leonid Desyatnikov i Astor Piazzolla.

Gidon Kremer nagrał ponad 120 albumów, z których wiele uzyskało prestiżowe międzynarodowe nagrody za doskonałą interpretację. Długa jest także lista jego wyróżnień i nagród. Otrzymał, m.in., Nagrodę Fundacji Ernsta von Siemens za wybitne osiągnięcia artystyczne, nagrodę the Triumph Prize (Moskwa, 2000), nagrodę UNESCO oraz nagrodę Artura Rubinsteina – Una Vita Nella Musica (Wenecja, 2011). W 2016 roku Gidon Kremer otrzymał nagrodę Praemium Imperiale, która jest powszechnie uważana za muzycznego Nobla. 

W 1997 roku Gidon Kremer założył orkiestrę kameralną Kremerata Baltica, w skład której weszli wybitni muzycy z krajów bałtyckich. Zespół ten od początku swojej działalności intensywnie koncertuje, nagrał też kilkadziesiąt albumów, m.in. dla Nonesuch, Deutsche Grammophon, Burleske oraz wytwórni ECM. Wydana w 2015 roku płyta z utworami Mieczysława Weinberga dostała nominację do Grammy.

W 2017 roku, z okazji 20-lecia orkiestry i swoich okrągłych urodzin, Maestro Kremer poprowadzi tournée orkiestry po Ameryce Północnej i Europie.

Clara-Jumi Kang



Fot. Clara-Jumi Kang.


Urodzona w Niemczech w rodzinie muzycznej, rozpoczęła naukę gry na skrzypcach w wieku trzech lat, a zaledwie rok później stała się najmłodszą uczennicą Walerego Gradova w Mannheim Musikhochschule. Wkrótce Clara dołączyła także do klasy prof. Zachara Brona w Szkole Muzycznej w Lubece. W wieku 5 lat debiutowała jako solistka z Hamburg Symphony, a jako sześciolatka pojawiła się na okładce niemieckiego czasopisma „Die Zeit”, które opublikowało artykuł o niej, jako o cudownym dziecku. Jej kariera toczyła się błyskawicznie, gdyż w wieku 7 lat została przyjęta i uzyskała pełne stypendium do słynnej Juilliard School, gdzie jej nauczycielką została Dorothy Delay. Clara, mimo młodego wieku, występowała już wówczas z wieloma orkiestrami, takimi jak: Leipzig Gewandthaus, Hamburg Symphony, Kiel Philharmonie, Nice Philharmonie, Atlanta Symphony, Seoul Philharmonic, KBS Orchestra, Korean Chamber Ensemble. W wieku 9 lat nagrała dla marki „Teldec” Koncert „Potrójny” C-dur op. 56 na fortepian, skrzypce i wiolonczelę L. van Beethovena.

Clara ukończyła studia muzyczne w wieku 16 lat na Koreańskim Narodowym Uniwersytecie sztuki, u Nam-Yun Kim. W tym czasie zdobyła liczne nagrody na znaczących międzynarodowych konkursach skrzypcowych, takich jak: Konkurs im. Tibora Vargi (2007), Konkurs w Seulu (2009), Konkurs w Hannowerze (2009), Konkurs w Sendai (2010); w 2010 roku zwyciężyła na Konkursie w Indianapolis, gdzie zdobyła także wiele nagród dodatkowych i specjalnych. W latach 2011-2013 Clara kontynuowała studia w monachijskiej Musikhochschule u prof. Christopha Poppena.

Clara-Jumi Kang koncertuje na całym świecie i z wieloma wielkim orkiestrami, występowała m.im. z Dresden Kapellsolisten, New Jersey Symphony, Indianapolis Symphony, Santa Fe Symphony, Tokyo Metropolitan Orchestra, New Japan Philharmonic, Osaka Philharmonic, Nagoya Philharmonic, Sendai Philharmonic, Hiroshima Symphony, Kanazawa Orchestra, Taipei National Symphony, Moscow Philharmonic Orchestra, Seoul Philharmonic Orchestra, KBS Orchestra, Bucheon Philharmonic Orchestra oraz Suwon Philharmonic Orchestra.

Swój pierwszy album solowy nagrała dla wytwórni „Decca” w 2011 roku; album ten zawierał utwory solowe F. Schuberta, E. Ysaya i H. W. Ernsta.

W ostatnim sezonie, 2015/2016, Clara współpracowała m.in. z Gidonem Kremerem i jego orkiestrą kameralną, Kremera Baltica, z Moscov Virtuosi i Vladimirem Spivakovem z Orkiestrą Teatru Mariańskiego z Valerym Giergievem oraz z New Japan Phillharmonic z Hartmutem Haenchen, i innymi.

W 2012 roku została wybrana przez znaczące koreańskie czasopismo “Dong A Times” „jedną ze 100 najbardziej obiecujących i wpływowych ludzi z Korei”. W 2014 roku otrzymała nagrodę „Muzyka Roku Kumho”.

Obecnie gra na skrzypcach Antonio Stradivarius ex-Strauss z 1708 roku, użyczonych jej w 2015 roku przez Samsung Cultural Foundation Korea.

[czerwiec 2017]
Gidon Kremer & Clara-Jumi Kang, 01.07.2017  (1) / K. Kitajgrodzka Gidon Kremer & Clara-Jumi Kang, 01.07.2017  (2) / K. Kitajgrodzka Gidon Kremer & Clara-Jumi Kang, 01.07.2017  (3) / Fot. K. Kitajgrodzka Gidon Kremer & Clara-Jumi Kang, 01.07.2017  (4) / K. Kitajgrodzka Gidon Kremer & Clara-Jumi Kang, 01.07.2017  (5) / K. Kitajgrodzka Gidon Kremer & Clara-Jumi Kang, 01.07.2017  (6) / K. Kitajgrodzka Gidon Kremer & Clara-Jumi Kang, 01.07.2017  (7) / K. Kitajgrodzka Gidon Kremer & Clara-Jumi Kang, 01.07.2017  (8) / K. Kitajgrodzka Gidon Kremer & Clara-Jumi Kang, 01.07.2017  (9) / K. Kitajgrodzka Gidon Kremer & Clara-Jumi Kang, 01.07.2017  (10) / K. Kitajgrodzka Gidon Kremer & Clara-Jumi Kang, 01.07.2017  (11) / K. Kitajgrodzka Gidon Kremer & Clara-Jumi Kang, 01.07.2017  (12) / K. Kitajgrodzka Gidon Kremer & Clara-Jumi Kang, 01.07.2017  (13) / K. Kitajgrodzka Gidon Kremer & Clara-Jumi Kang, 01.07.2017  (14) / K. Kitajgrodzka Gidon Kremer & Clara-Jumi Kang, 01.07.2017  (15) / K. Kitajgrodzka Gidon Kremer & Clara-Jumi Kang, 01.07.2017  (16) / K. Kitajgrodzka Gidon Kremer & Clara-Jumi Kang, 01.07.2017  (17) / K. Kitajgrodzka Gidon Kremer & Clara-Jumi Kang, 01.07.2017  (18) / K. Kitajgrodzka

______________________________________________________________________________________________

Valérie Milot & Antoine Bareil
1. koncert z cyklu "Bezsenność"
Fort Poznań, 24.06.2017, godz. 20.00



Fot. Valerie Milot, Antoine Bareil. Fot. Eve Leclerc - Studio Perspective.


24 czerwca br. wystąpił w Poznaniu kanadyjski duet harfowo-skrzypcowy z Kanady – Valérie Milot i Antoine Bareil. Był to pierwszy koncert tej wyjątkowej pary artystów w Polsce i jedyne w swoim rodzaju wydarzenie w malowniczych wnętrzach Fortu VI.

Valérie Milot słynie z niezwykłego instynktu muzycznego oraz świetnych interpretacji utworów, zarówno tych należących do kanonu literatury harfowej, jak i ciekawych transkrypcji muzyki popularnej na harfę. W 2008 roku została pierwszą od niemal 100 lat harfistką, którą nagrodzono prestiżową nagrodą Prix d'Europe. Cechuje ją nieskazitelna technika oraz własny styl gry, które wbrew stereotypowym opiniom na temat delikatności i romantyczności instrumentu pozwalają artystce przedstawić harfę, jako instrument wielobarwny i bogaty wyrazowo. Valérie Milot jest solistką w orkiestrze kameralnej Violons du Roy.

Antoine Bareil to wszechstronny skrzypek-kameralista, ale także utalentowany kompozytor (m.in. muzyki filmowej) i aranżer. Ukończywszy Konserwatorium Muzyczne w Trois-Rivières oraz studia na Uniwersytecie Mozarteum w Salzburgu, koncertował z wieloma orkiestrami w Kanadzie, USA i Europie. Na co dzień członek kwartetu Quartango, pierwszy skrzypek Laval Symphonic Orchestra. 

Program koncertu:

  • Franz Schubert - Lob der Tränen
  • Camille Saint-Saëns - Fantaisie Op.124 pour violon et harpe
  • Antoine Bareil - Castille 1382
  • Jules Massenet - Meditation (Thaïs)
  • Manuel de Falla - Popular Spanish Suite (fragmenty): Cancion, Polo, Asturianna, Jota
  • Thomas Rajna - Suite: III. Air, IV. Dance
  • Sean O Riada/Antoine Bareil - Woman of Ireland
  • Quebec folklore / Antoine Bareil - Mauricie

Miejsce koncertu:

Fort Poznań
ul. Lutycka 115, koniec ul. Dojazd
60-478 Poznań

Valerie Milot. Fot. Frederik Robitaille Antoine Bareil Valerie Milot. Fot. Amelie Fortin Valerie-Milot-Antoine-Bareil. Fot. Catherine-Pelletier Valerie-Milot, fot. Frederik Robitaille Valérie Milot & Antoine Bareil – koncert z cyklu Bezsenność, 24.06.2017, Fort Poznań, fot. K. Kitajgrodzka (28) Valérie Milot & Antoine Bareil – koncert z cyklu Bezsenność, 24.06.2017, Fort Poznań, fot. K. Kitajgrodzka (29) Valérie Milot & Antoine Bareil – koncert z cyklu Bezsenność, 24.06.2017, Fort Poznań, fot. K. Kitajgrodzka (30) Valérie Milot & Antoine Bareil – koncert z cyklu Bezsenność, 24.06.2017, Fort Poznań, fot. K. Kitajgrodzka (35) Valérie Milot & Antoine Bareil – koncert z cyklu Bezsenność, 24.06.2017, Fort Poznań, fot. K. Kitajgrodzka (37) Valérie Milot & Antoine Bareil – koncert z cyklu Bezsenność, 24.06.2017, Fort Poznań, fot. K. Kitajgrodzka (42) Valérie Milot & Antoine Bareil – koncert z cyklu Bezsenność, 24.06.2017, Fort Poznań, fot. K. Kitajgrodzka (39) Valérie Milot & Antoine Bareil – koncert z cyklu Bezsenność, 24.06.2017, Fort Poznań, fot. K. Kitajgrodzka (2) Valérie Milot & Antoine Bareil – koncert z cyklu Bezsenność, 24.06.2017, Fort Poznań, fot. K. Kitajgrodzka (38) Valérie Milot & Antoine Bareil – koncert z cyklu Bezsenność, 24.06.2017, Fort Poznań, fot. K. Kitajgrodzka (33)

______________________________________________________________________________________________

Muzyka amerykańska w Bazarze. 
Recital Piotra Pławnera i Piotra Sałajczyka
Bazar Poznański, 5.03.2017, godz. 18.00


„Filmowo i minimalistycznie” – recenzja koncertu opublikowana na kultura.poznan.pl

Artyści:

Piotr Pławner – skrzypce
Laureat I nagrody 10. Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Henryka Wieniawskiego

Piotr Sałajczyk – fortepian


Program:

John Williams – trzy fragmenty z muzyki do filmu „Lista Schindlera”, Charles Ives – Sonat No. 4 „Children’s Day At The Camp Meeting”, Philip Glass – Sonata, William Kroll – Banjo i skrzypki (Banjo nad Fiddle), George Gershwin (ar. Jascha Heifetz) – trzy fragmenty z opery „Porgy nad Bess”

Miejsce:

Bazar Poznański, ul. Paderewskiego 7 (wejście od al. Marcinkowskiego 10)

Amerykańskie brzmienia - plakat. Piotr Pławner, Piotr Sałajczyk (recital, 5.03.2017) Piotr Pławner. Recital w Bazarze 5.03.2017 Fot. Tadeusz Boniecki Piotr Pławner. Recital w Bazarze 5.03.2017 r. Fot. Tadeusz Boniecki Piotr Pławner. Recital w Bazarze 5 marca 2017. Fot. Tadeusz Boniecki Piotr Pławner, Piotr Sałajczyk. Recital w Bazarze 5.03.2017. Fot. Tadeusz Boniecki Muzyka amerykańska w Bazarze. Recital Piotr Pławner, Piotr Sałajczyk. 5.03.2017. Fot. Tadeusz Boniecki Piotr Pławner 2016. Fot. J. Wrzesinski Piotr Sałajczyk 2016. Fot. Karolina Kacperek. Piotr Pławner 2016. fot. J. Wrzesinski. Piotr Sałajczyk 2016. Fot. Karolina Kacperek

Organizator:



Współfinansowanie: