Jesteś tutaj:  wieniawski.pl / Towarzystwo Muzyczne / Koncerty i wydarzenia / 2016 / Małgorzata Godlewska

Małgorzata Godlewska



Małgorzata Godlewska
ukończyła studia wokalne w klasie prof. Joy Mammen w Royal Academy of Music w Londynie oraz w klasie prof. Małgorzaty Marczewskiej na Uniwersytecie Muzycznym im. F. Chopina w Warszawie (2007), uzyskując ocenę celującą. Studiowała również w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego. Artystka brała udział w licznych koncertach i spektaklach na całym świecie, m. in. w Japonii, Libanie, Hiszpanii, Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii; występowała także podczas festiwali operowych, głównie w produkcjach mozartowskich. Od pierwszego roku studiów wokalnych pracowała w Warszawskiej Operze Kameralnej. Swoje umiejętności wokalne doskonaliła czerpiąc wiedzę od wybitnych pedagogów: Grażyny Jędras, Wisławy Ćwiklińskiej oraz na kursach mistrzowskich, m.in. u Elisabet Erlingsdóttir, Diane Forlano, Anthonyego Legge, Richarda Stokesa, Teresy Żylis-Gary, Włodzimierza Zalewskiego i Sarah Walker.

Artystka posiada duże możliwości głosowe, od kontraltu do sopranu; ma w repertuarze liczne role, m.in. w „Aniołach w Ameryce” P. Eötvösa (jako Harper Pitt, Ethel Rosenberg oraz Anioł Antarctica), „Poìesis” P. Zycha (Głos Kobiecy), „Pasażerce” M. Weinberga (Bronka), „Trojanach” H. Berlioza (Hekuba oraz Anna), „Roberto Devereux” G. Donizettiego (Sara), „Powrocie Ulissesa do ojczyzny” C. Monteverdiego (Penelopa), oraz w „Madame Butterfly” G. Pucciniego.

Małgorzata Godlewska występuje także w repertuarze kameralnym i oratoryjnym. Wykonywała partie altowe w dziełach takich, jak: „Magnificat D-dur”, „Ein feste burg ist unser gott”, Missa brevis d-moll J. S. Bacha, „Magnificat” A. Vivaldiego, „Stabat Mater” Pergolesiego, „Misa Criolla” A. Ramireza, „Hymn do słońca” J. Stalmierskiego, „Demeter” i „Stabat Mater” K. Szymanowskiego oraz w „Rapsodii”na alt, chór męski i orkiestrę J. Brahmsa. Artystka wykonywała partie mezzosopranowe i altowe także w dziełach symfonicznych współczesnych kompozytorów (np. w „Missa Pro Pace” W. Kilara).

Małgorzata Godlewska śpiewała pod batutą Basema Akiki, Valerego Giergieva, Tadeusza Karolaka, Władysława Kłosiewicza, Janusza Przybylskiego, Rubena Silvy, Dominica Wheelera, Jerzego Wołosiuka i wielu innych.

Wkrótce zobaczymy ją w roli Carmen.

(maj 2016 r.)