Jesteś tutaj:  Aktualności - Towarzystwo Wieniawskiego / Raport z monitoringu mediów, czyli… kolejny statystycznie rekordowy Konkurs Wieniawskiego

Raport z monitoringu mediów, czyli… kolejny statystycznie rekordowy Konkurs Wieniawskiego




Zwyciężczyni 15. Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. H. Wieniawskiego - Veriko Tchumburidze (Gruzja/Turcja)
w otoczeniu dziennikarzy tuż po ogłoszeniu wyników. www.wieniawski-competition.com Fot. RR Studio

__________________________________________________________


MEDIA

W różnych tonacjach i w szerokiej skali dynamicznej grali uczestnicy 15. Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Henryka Wieniawskiego, ale i o samym wydarzeniu było rozmaicie i głośno w mediach. W październiku 2016 roku na temat konkursu ukazało się w Internecie, prasie, radio i telewizji 1190 publikacji (wzrost o 709,5 %). Informacje pojawiały się przede wszystkim na portalach internetowych i w mediach społecznościowych. Kolejnymi po nich źródłami wiedzy były media tradycyjne – telewizja, radio i prasa. Materiały miały w większości wydźwięk neutralny, czysto informacyjny (69.7 %). Pozytywnych publikacji było 24.4 %. Znikomą ilość stanowiły negatywne opinie (4,3 %).

Najpopularniejszymi serwisami do dyskusji o 15. Konkursie Wieniawskiego były: facebook, TVP Poznań, Radio Merkury, Twitter, Polska Głos Wielkopolski, Polskie Radio, Telewizja Polska, Polskie Radio Program 2, Radio Emaus i Głos Wielkopolski1.

Media - analiza ilościowa (01.10.2016-31.10.2016) Media - wydźwięk (01.10.2016-31.10.2016) Media - typy źródeł (01.10.2016-31.10.2016) Media - top 10 serwisów (01.10.2016-31.10.2016)

__________________________________________________________

STRONA INTERNETOWA

W tym samym okresie na stronie internetowej 15. Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Henryka Wieniawskiego (www.wieniawski-competition.com) odnotowaliśmy 759 744 odsłon oraz 177 133 sesji. Portal odwiedziło łącznie 64 849 użytkowników z ponad 120 krajów. W pierwszej dziesiątce znalazły się kraje: Polska, Japonia, Niemcy, USA, Wielka Brytania, Tajwan, Turcja, Szwajcaria, Francja, Korea Południowa. Stronę odwiedzali głównie ludzie młodzi, w przedziale wieku 25-34 (33,50 %) i 18-24 (27,50 %). Mieszkańcy największych miast w Polsce – Warszawy, Poznania, Wrocławia, Krakowa, Gdańska, Łodzi i Katowic – stanowili najznakomitszy procent odwiedzających stronę.

Największą frekwencję odnotowaliśmy 23 października br., tuż po ogłoszeniu wyników konkursu ora w dniu transmisji uroczystości wręczenia nagród i koncertu galowego. Gościliśmy wtedy online niemal 12 tysięcy melomanów2.

Największa liczba sesji na www.wieniawski-competition.com

__________________________________________________________

KANAŁ YOUTUBE – „Henryk Wieniawski”

15. Międzynarodowy Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego był w całości transmitowany na kanale youtube organizatora o nazwie „Henryk Wieniawski”. W niedługim czasie po zakończeniu relacji na żywo systematycznie publikowaliśmy na nim filmy z poszczególnych koncertów, występów uczestników w kolejnych etapach konkursu. Partnerem technologicznym przedsięwzięcia było Poznańskie Centrum Komputerowo-Sieciowe (PCSS).

W miesiącu październiku kanał miał 1 036 254 wyświetleń. Czas oglądania opublikowanych na nim materiałów wyniósł aż 9 669 818 minut. Najlepszym pod względem łącznego czasu oglądania dniem był 22 października br., w którym Internauci spędzili z muzyką skrzypcową aż 895 396 minut (co stanowi 1 rok i 256 dni!). Podobnie jak w przypadku strony internetowej użytkownikami kanału byli głównie ludzie młodzi: 25-34 lata (28%), 18-24 lata (19%), 35-44 lata (17 %), 45-54 lata (14 %). Internauci pochodzili przede wszystkim z takich krajów jak: Polska, USA, Japonia, Tajwan, Niemcy, Meksyk, Korea Południowa, Hiszpania, Wielka Brytania, Francja, Kanada, Turcja, Włochy, Brazylia, Ukraina, Szwajcaria, Austria, Rosja, Hongkong i Argentyna. Materiały filmowe zgromadzone na kanale odtwarzano głównie na komputerach (71 %), telefonach komórkowych (17 %) i tabletach (7,8 %).

Szczyt wyświetleń kanału przypadł na dzień 22 października br., w którym na żywo relacjonowaliśmy wyniki Konkursu. Liczba wyświetleń wyniosła 96 8952.

   

    

Podczas 15. Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. H. Wieniawskiego dużą popularnością cieszyła się aplikacja mobilna. Fot. RR Studio

Statystyki kanału: www.youtube.com/user/WieniawskiHenryk

__________________________________________________________

FAN PAGE

Zasięg postów na fan page’u organizatora konkursu – Towarzystwa Muzycznego im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu – wyniósł w miesiącu październiku 323 253. Liczba odbiorców wzrosła w tym okresie o 1142 %. Stronę polubiło 1275 nowych osób, co stanowi wzrost o 1092 %. Największa liczba fanów pochodzi z takich krajów jak: Polska, Niemcy, Japonia, USA, Turcja, Tajwan, Wielka Brytania, Włochy, Meksyk i Francja. Post z dnia 22 października br., informujący o wynikach konkursu dotarł do 111 079 odbiorców, uzyskał 561 polubień i został udostępniony 329 razy3.

Takich danych, potwierdzających tegoroczny sukces medialny, moglibyśmy podać jeszcze mnóstwo, ale żadna z tych liczb nie oddaje skali niepowtarzalnych wzruszeń, emocji i wrażeń, jakie niósł ze sobą 15. Międzynarodowy Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu. Już zresztą rozpoczęliśmy przygotowania i odliczamy czas do kolejnego konkursu w… 2021 roku.

Niezmiernie cieszy nas fakt, że fanów Henryka Wieniawskiego i muzyki skrzypcowej w ogóle jest na świecie tak wielu!

Post - fan page Towarzystwa Muzycznego im. H. Wieniawskiego (22.10.2016)

_______________________________________________________________________________________________

Prasa, radio, telewizja, Internet, portale społecznościowe – na podstawie raportu z monitoringu mediów wykonanego na zlecenie Towarzystwa Muzycznego im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu przez Newspoint.pl w Warszawie (okres 01.10.2016 – 31.10.2016).

Google Analytics (okres 01.10.2016 – 31.10.2016).

Statystyki facebooka (okres 01.10.2016 – 31.10.2016). Wyniki te zostały osiągnięte organicznie, nie korzystaliśmy z płatnej promocji na tym portalu społecznościowym.